Isnin, Disember 13, 2010

~selongkar....hehhehehe~







hmmm...terjmpe gmbr2 nie....time kt langkawi bersama sepupu2...rindula plk nk g rmai2 cmnie lg...
InaRoslina

~di Mlm 9 December 2010~






Ina Roslina
hoho...time nie ontheway alik muo...singgah kt prt sulung, mkn satay...saje bwk romate mkn satay...hehhehee (zana)

Isnin, Disember 06, 2010

~Doa Awal Tahun & Akhir Tahun Hijriah~


Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.
Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata
“Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan
aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun”
Berikut adalah Doa Akhir Tahun

Maksudnya:

Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.

Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk

menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku.

Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau

menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu.

Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.Barangsiapa yang membaca doa akhir tahun ini, maka syaitan akan berkata:“Hampalah kami di sepanjang tahun ini”.

-
Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata
“Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan
dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.
Berikut adalah Doa Awal Tahun


Maksudnya:

Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.

Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.

Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.



~meh kongsi bersama....~

from: myMetro

Gigitan cinta tidak jejas solat

.......................................................
ADAKAH sah kita melakukan solat jika ada kesan gigitan cinta (love bite) pada tubuh badan kita Dr?

_______________________________
KESAN gigitan berkenaan pada tubuh tidak menjejaskan solat anda.

Terdapat syarat tertentu sahnya solat iaitu (1) Suci daripada hadas kecil dan besar, (2) Suci daripada najis yang tidak boleh dimaafkan pada badan, pakaian dan tempat dan (3) menutup aurat.

Berkenaan dengan soalan di atas juga apabila seseorang bersetubuh maka akan dia berhadas besar.

Untuk bersolat, seseorang perlu mandi wajib atau mandi hadas besar bagi menghilangkan hadas.

Apabila sudah mandi dengan sempurna, maka boleh menunaikan solat.


...................................................................................

BAGAIMANA jika kad kahwin di dalamnya mengandungi surah al-Quran dan maknanya lalu diedarkan dan ia kemudian dibuang begitu saja?

___________________________________


AYAT-ayat al-Quran dan nama-nama Allah hendaklah dijaga supaya tidak tercemar kesucian. Kad kahwin yang mengandungi surah al-Quran dan maknanya hendaklah dijaga dan jangan dibuang begitu saja.

Menjadi tanggungjawab setiap orang Islam untuk menjaga kesucian agamanya.

Contohnya, ayat berkenaan boleh dilupus secara tertib dengan membakar dan seterusnya ditanam atau dihanyutkan di sungai atau laut.

Ina Roslina

Ahad, Disember 05, 2010

~khas tok Lelaki yg merokok~

******so??? bg lelaki yg merokok 2...nk isap rokok lg x???hmmmmm 2 yg wt sedap ble isap rokok kn...hehhehehehe renung2kn..& selamat beramal... hehhehehe

Ahad, November 28, 2010

SNSD Genie Japanese Version MV FULL [HD]

jom layan......

~Wajib Buat Ketika Bercinta~

[mood: cinta]

Di dalam dunia ini, semua perkara yang kita lakukan haruslah mengikut undang-undang dan peraturan yang telah ditetapkan. Begitu juga di alam percintaan. Semua pasangan perlu mengikut peraturan-peraturan tertentu agar perhubungan yang terjalin tidak dipandang serong oleh segelintir masyarakat.

Dengan peraturan itu juga, kamu sebenarnya mampu mengecapi kebahagiaan. Apa yang penting, kamu dan pasangan sentiasa ikhlas ketika menjalinkan perhubungan dan tahu batas-batasnya.

Jika masih ada pasangan yang belum mengerti, apa kata kamu ikuti beberapa tip di bawah tentang perkara-perkara yang wajib kamu lakukan ketika bercinta bagi memastikan percintaan yang terjalin akan berakhir dengan kebahagiaan.

1. Sayangi dengan hati bukan perasaan
Jika kamu meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan, ia
nya pasti tidak akan bertahan lama. Ini kerana perasaan manusia tidak pernah mampu bertahan lama dan sentiasa berubah mengikut keadaan, masa dan situasi. Sebab itu, sebagai jalan terbaik, kamu mesti menyayangi si dia dengan ikhlas dan sepenuh hati.

Ini kerana jika kamu meletakkan perhubungan kamu berdasarkan hati, maka dari hati jugalah akan lahirnya cinta dan sayang yang kekal abadi untuk anda serta pasangan selama-lamanya.

2. Terima seadanya
Kamu harus akur tiada seorang pun di dunia ini yang sempurna segala-g
alanya. Oleh sebab itu, kamu harus menerima si dia seadanya dan terima segala kekurangan serta kelemahannya.

Walaupun mempunyai kelemahan, seharusnya kamu menganggapnya sebagai insan paling istimewa dalam hidupmu. Jangan sesekali terfikir untuk mengubah si dia mengikut kehendak kamu. Ini kerana sekali kamu berjaya mengubahnya, kamu akan terus berusaha untuk mengubahnya sehingga kamu merasakan si dia benar-benar sempurna di matamu.

Tentu kamu masih ingat bagaimana kamu boleh jatuh cinta padanya, sudah tentu kerana dia adalah dirinya dan perkara itulah yang perlu kamu pertahankan.
Jika kamu terus selesa dengan apa yang ada padanya, si dia sudah tentu lebih cinta kepada kamu.

3. Hargai pengorbanannya
Si dia tentu telah banyak berkorban demi mempertahankan percintaan yang terjalin. Oleh sebab itu, kamu perlu menghargai segala pengorbanannya dan jangan sekali-kali pernah terfikir untuk mempermainkan hati dan perasaannya.

Jika kamu bijak menghargai segala pengorbanan yang telah dilakukannya, tidak mustahil si dia sanggup melakukan apa sahaja untuk kamu demi untuk melihat kamu tersenyum setiap hari.

4. Hormati pendiriannya
Sikap saling hormat-menghormati antara satu sama lain menjadikan hubungan cinta yang terjalin lebih bermakna dan romantis. Jika si dia masih belum dapat menerima cinta kamu sepenuhnya, jangan sekali-kali mendesak atau memaksanya.

Sikap kamu yang suka memaksa dan mendesak membuatkanny
a cepat bosan dan akhirnya akan pergi meninggalkan kamu. Jalan terbaik, hormatilah pendiriannya dan berikannya masa untuk memikirkan tentang perhubungan yang terjalin.

Sebaliknya, sikap kamu yang memahami dan sentiasa menghormati pendiriannya sedikit sebanyak sudah pasti akan menarik perhatiannya. Oleh itu, berikannya masa. Bak kata pepatah, jika sudah sememangnya jodoh anda bersamanya, pasti tidak akan ke mana-mana.

5. Yakin pada keistimewaannya
Setiap individu pastinya mengimpikan seorang pasangan yang bukan sahaja sempurna malah punya keistimewaan yang tersendiri. Jika pasangan kamu seorang yang tampan, bijak, kaya dan berkerjaya bagus, itu tentunya satu bonus buat anda.

Jika pasangan anda seorang yang sederhana, yakinlah pada keistimewaan lain yang dimilikinya. Jangan sekali-kali merendah-rendahkan dirinya. Apa yang penting si dia mencintai kamu sepenuh hati dan sanggup melakukan apa sahaja demi melihat kamu gembira.

6. Jangan berprasangka
Sikap wanita yang terlalu suka berprasangka buruk terhadap lelaki sering menjadi alasan mengapa lelaki suka mencari wanita lain di dalam hidupnya. Ini kerana sikap suka berprasangka hanya akan memburukkan perhubungan yang terjalin.

Jalan terbaik, kamu memberikannya peluang untuk memberi penjelasan dan percayalah kepada kata-katanya. Jika kamu masih ragu-ragu, selidikinya dengan cara yang paling terpuji dan cuba letakkan diri kamu di dalam situasi yang sedang dihadapinya.

Sikap kamu yang sentiasa memberikannya peluang untuk menyatakan perkara sebenar sudah pasti amat dihargainya. Sekaligus peluang untuk kamu menjalinkan hubungan cinta dengan lebih bermakna, terbentang luas di hadapanmu.

7. Sayanginya setiap hari
Usah sesekali kamu berjanji untuk mencintai dan menyayangi si dia buat selama-lamanya kerana selama-lamanya bagi kamu mungkin akan berakhir keesokan harinya.

Cubalah berjanji untuk menyayangi dirinya setiap hari dan cuba jadikan setiap hari itu adalah hari terakhir untuk kamu berdua. Cuba lakukannya dan pastinya kehidupan intim kamu dan pasangan akan berubah ceria. Ini kerana setiap hari kamu akan saling menyayangi antara satu sama lain.

8. Capai persefahaman
Kata orang, perkara yang paling penting dalam kehidupan berpasangan adalah sikap saling memahami antara satu sama lain. Oleh sebab itu cubalah berusaha untuk mencapai persefahaman. Harus diingat rasa persefahaman itu perlu dipupuk dan ianya tidak lahir secara semulajadi.

Paling baik jika kamu bukan sahaja memahami tetapi turut sama di dalam aktiviti-aktiviti yang gemar dilakukannya. Dengan ini, perhubungan yang terjalin akan menjadi lebih erat dan mampu untuk bertahan selamanya.

9. Jangan cepat berbangga
Berjaya memilikinya bukan satu tiket untuk anda berbangga atau bermegah-megah. Anda hanya boleh berbangga jika perhubungan yang terjalin itu berjaya anda jaga sehingga ke akhir hayat anda.

Ini kerana tiada seorang pasangan pun yang gemar memiliki pasangan yang suka berbangga dengan kejayaan yang dimiliki. Oleh sebab itu, sentiasalah bersederhana dan jadikan kehidupan anda berdua sama seperti kebanyakan pasangan lain yang ada di luar sana.

10. Sentiasa bersyuku
r
Walaupun lelaki memiliki sifat tidak pernah puas, namun berdasarkan kajian yang dilakukan, wanita lebih sukar untuk dipuaskan di dalam apa jua aspek.

Mereka tidak pernah puas dengan apa sahaja yang diberikan oleh lelaki termasuklah layanan di ranjang. Wanita juga dikatakan sukar untuk menahan diri daripada mahu memiliki sesuatu yang sempurna.

Adakalanya mereka sanggup merayu-rayu asalkan apa yang mereka hajati diperolehi. Sikap sebegini amat menjengkelkan lelaki kerana kebanyakan lelaki sukakan wanita yang sentiasa bersyukur dengan apa sahaja yang mereka miliki.

~Sity Avita Langkah Terbaru Siti Nurhaliza~


Semua orang impikan hidup yang bersemangat serta bertenaga tanpa mengira usia. Selebriti ikon Malaysia, Dato’ Siti Nurhaliza yang masih mengekalkan kejelitaannya dalam lingkungan usia 30an kelihatan lebih muda dan bertenaga dari usia sebenarnya.

Walaupun Dato’ Siti Nurhaliza memiliki wajah yang semulajadi cantik serta telah memahatkan namanya dalam carta emas seni muzik tempatan, beliau mengorak satu lagi langkah dalam bidang perniagaan dengan melabur untuk satu lagi produk kecantikan, Avita.

Dibuka di Malaysia dengan nama Sity Avita, beliau merupakan antara pengamal pengambilan Celergen, sejenis penokok antipenuaan dan terapi sel marin termaju dari Switzerland. Selain menggunakan produk penjagaan kulit jenama peribadinya, SimplySiti, beliau percaya bahawa kejelitaan dan keremajaan kulit berpunca daripada apa yang kita makan. Oleh itu sejak Jun 2009, Siti mengamalkan pengambilan produk tersebut.

Setelah mengambil Celergen selama lebih setahun, Siti mengalami kesan yang menakjubkan dan luar biasa termasuk peningkatan tahap tenaga, keserian wajahnya yang ketara serta kesihatannya secara keseluruhan yang bertambah baik.

Keyakinan serta semangat Siti menarik minat orang ramai untuk mengalami sendiri manafaat Celergen yang menakjubkan telah mendorong serta menggerakkan hatinya untuk menjadi rakan niaga dalam Sity Avita Sdn. Bhd.

Menggunakan nama Siti Nurhaliza dalam nama syarikat tersebut di Malaysia iaitu Sity Avita Sdn. Bhd., penyanyi nombor satu negara itu akui berbangga apabila syarikat induknya yang beroperasi di Singapura mahu menggunakan namanya.

"Ia merupakan persetujuan bersama dan Siti berbangga terlibat dalam pelaburan syarikat ini. Yang paling utama adalah produk tersebut yang meyakinkan." ujar Siti.

Walaupun Simply Siti baru berusia 8 bulan, namun tekad wanita bersuara emas itu dalam bidang perniagaan nampaknya bersungguh-sungguh. Janjinya, dia mahu memberikan sepenuh tumpuan untuk kedua-dua bidang perniagaan tersebut kerana terbukti produknya amat berkesan. Menurutnya, antara rakan artis yang menggunakan produk tersebut ialah teman baiknya, Kris Dayanti.

"Kalau boleh Siti mahu kedua-duanya berjaya. Ia diakui sendiri oleh KD apabila dia menggunakan produk tersebut. Kata KD ia amat berkesan terutamanya bagi yang memerlukan tenaga yang lebih."

Yakin bidang nyanyian yang diceburinya sejak 15 tahun lalu belum tentu menjadi masa depannya, Siti percaya jika bakat yang ada itu diuruskan dengan baik akan memberikan pulangan yang besar sama seperti yang pernah beliau lalui.

“Ada dua pandangan. Siti sendiri melihat yang menyanyi itu memberikan jaminan yang baik untuk Siti kerana Siti telah melaluinya selama 15 tahun dan banyak kejayaan yang telah dicapai. Karier nyanyianlah yang banyak memberikan Siti kehidupan yang baik tetapi kena cara yang betul. Kita perlu tahu bagaimana untuk menguruskannya untuk menjadi satu cabang perniagaan yang baik.” ujar Siti.

“Tetapi sampai bila Siti harus menyanyi. Oleh itu apabila sampai satu ketika yang terbaik, Siti mengambil keputusan untuk menjadi ahli perniagaan dalam bidang kecantikan. Kita boleh mempelbagaikan karier dan pernigaan ini untuk kebaikan kita sendiri.” tambah Siti lagi.

Pembukaan rasmi Sity Avita Sdn. Bhd menandakan permulaan perkongsian yang menarik antara Siti Nurhaliza dan Avita. Syarikat global Avita mula beroperasi di Malaysia sejak awal 2008 dan sudah bertapak di rantau Singapura, Taiwan, Jepun, Australia, Hong Kong, Filipina dan bakal membuka cawangan di Indonesia tidak lama lagi.

by sultanmuzaffar | 27 Nov 2010 | in Hiburan, BERITA HANGAT,

Sabtu, November 27, 2010



kite da tgk movie2 nie...hehehhehehe bestttttt......cite nangkung ley wt pecah perot...hahahahhaa jga2 la ye....so seram....yke??komedi seram kn...tp klako jek lebih...ley la release tention i.. =)
Ina Roslina

~hang out- 22.11.2010~


Ina Roslina




Selasa, November 23, 2010

saya boleh hidup tanpa kawan....

Ina Roslina
ada orang cakap camni kat aku

" Saya tak mati la kalau tak ada kawan.
Saya jenis indipendent.Campak je saya
kat mana-mana, saya boleh hidup. Saya
jenis orang yang boleh buang orang lain
dari hidup saya semudah saya petik jari je.
Bagi saya kawan ni menyusahkan.
Saya tak perlu kan sapa-sapa dalam hidup saya.
saya boleh hidup sorang-sorang kat dalam dunia
ni. Esok-esok kalau mati pun sorang
jugak dalam kubur."


korang tolong komen sket....

Khamis, November 18, 2010

~Menu di pagi Aidiladha~


Ina Roslina
niela menu di pagi hari raye yg selalu dihidangkn jika beraye di Johor...nie spcial dari mua...hehhehehe lau xde menu2 nie, mmgla xraye nmenyer.....=) jemputla menjamu mate ye.....

~Koleksi buku cerita~

Ina Roslina
nie adalah antara koleksi2 buku cerita kt umh. byk x?? hehhehhee aritu dok kemas kt almari...tgk2 byk plk buku cerita yg ak da bace...hmmmm Suke sgt bce buku cite dari pengarang, Damya Hanna, Anis ayuni, Hlovate, Liana Afiera Malik, Mimie Afinie & Ramlee Awang Mursid....best...best...best...try bcela..

Selasa, November 16, 2010

Salam AidilAdha....

Ina Roslina

Perjalanan yg masih panjang menagih seribu Pengorbanan..........




jemput mkn satay...hehhehehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~AidilFitri 2010~

Terdapat ralat dalam alat ini